Hälsomiddag!

Sitter just nu och äter en riktig hälsomiddag. Det har ju pratats en massa om nyttiga och hälsosamma kostvanor i skolan nu de senaste dagarna, så jag tänkte att jag skulle göra det bäsa av det jag hade hemma till middag.
Och som blivande hälsopedagog vill jag ju själklart dela med mig av alla nyttigheter! :D

Resultatet blev
Rökt makrill. Bra protein och bra fett i form av omega3. Jäkligt gott också!
Italiensk salladsmix. Grönsaker är alltid bra!
Rädisor. Innehåller mycket c-vitamin och kalium.
Riven morot. Innehåller mycket A-vitamin. Kombinerade självklart med lite olivolja så att hela 80% av A-vitaminen tas upp istället för bara 10% ;)
Kikärtor. Proteinrik kolhydratskälla.
Turkisk yoghurt. Mjölkprodukt rik på bland annat kalcium.
Avocado. Jättebra och nyttiga fetter.
Bitar av färsk ananas till avslutning. Innehåller bland annat mycket c-vitamin. Innehåller även magnesium och kalium.

MUMS!

 


Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin