Funderingar kring årsskiftet

Sitter och funderar på nyårslöften. Det är ju faktiskt bara två dagar kvar och någonting tycker jag faktiskt att man kan lova sig själv att ta tag i nästa år.

Tänkte på en grej. Innan varje nyår lovar jag mig själv att göra en nystart i början på det nya året, ta tag i saker, leva hälsosammare, bli en bättre människa och yada yada. Men likförbannat festar jag som ett svin på nyårsnatten, missar tolvslaget och inleder det nya året med att vakna upp som ett vrak. Klämmer sedan i mig en pizza och en liter coca cola som första måltid.
Bra början liksom..

Därför ska jag bryta det mönstret den här gången. Supa mindre på kvällen, vakna utvilad den första januari, ta en lång promenad och sen slänga ihop en supersallad och förvandla badrummet till ettminispa.
Jag vill inte börja 2011 som en sophög.

Januari och februari kommer dessutom bli alkoholfria för min del. Nolltolerans är det som gäller. Det har blivit på tok för mycket sånt på senaste, jag måste rensa ur systemet känner jag.



Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin