Årsresumé

Januari
Inledde 2010 med att vara aspackad i Eskilstuna på nyårsafton. Vaknade upp som ett slakt och krängde en pizza det första jag gjorde.
En vecka in i januari kom Jesper och Miche över och Jesper gjorde klart min tatuering. Awesome! Fick även ta hand om deras söta döva katt ett tag då de letade lägenhet.
Slutade röka i mitten av månaden och höll faktiskt uppe fram till sommaren. Blev tillsammans med Micke runt den 20e.
I slutet av månaden åkte jag och Micke till Örebro för att se Belphegor, men dom hade ställt in spelningen på grund av dåligt väglag så de kunde inte ta sig från GBG till ÖRB. Dåligt väglag fick jag och Micke smaka på dagen efter då vi körde av vägen nånstans i Dalarna på vägen till Sandviken. Gick runt i en och en halv timme innan vi hittade hjälp.



Februari
En ganska händelseös månad. Jag festade, pluggade och umgicks med Micke. Firade alla hjärtans dag och såg Farsan på bio.
Skaffade blogg för första gången.


Mars
Fick damp på min granne som festade konstant och förde en massa oväsen i trapphuset. Tror hon blev vräkt senare..
Såg Shutter Island på bio. Awesome film. Funderade på ett karriärsbyte och började på allvar känna att jag ville hoppa av skolan. Var allmänt förvirrad över vad jag ville med mitt liv.
Köpte Wacken-biljett för tredje året i rad. Längtade som en galning hela våren och sommaren.



April
Firade påsken hos Micke i Stockholm. Vi var och såg Alice i underlandet i 3D på Rigoletto.
Jag fick för mig att bli blond och började bleka skiten ur håret. Den 12e april blev jag 22 år och började känna mig gammal.
Var på anställningsintervju för Systembolaget, fick några dagar senare veta att jag hade fått jobbet. Jag var glad.
Hade grillpremiär med Micke vid Hålldammen i Järbo. Det var kallt som fan, men gott!






Maj
Inget speciellt hände. Jag jobbade mina första pass på systemt, pluggade samtidigt. Hade då bestämt mig helt för att hoppa av skolan, så jag sket i den sista tentan vi hade.


Juni
Brorsan tog studenten. Jag fortsatte att bleka mitt hår. Var platina i hårbotten och ljusgul i topparna. Sexigt!
Jobbade, jobbade, jobbade. Hoppade av skolan.
Var ner till Micke i Stockholm precis samma helg som det var det kungliga bröllopet. Helt knökat med folk! Jag och Micke bestämde oss ändå för att gå till Gröna Lund samma dag. Drack innan och var typ full när vi väl var inne på Grönan.



Juli
Tog mitt första dopp, grillade en massa. Dog lite av längtan till Wacken. Jobbade massor. Högsäsong på jobbet, folk hade semester. Bestämde mig för att färga tillbaka håret svart, färgade det brunt emellan.



Augusti
Månaden jag hade längtat mest till hela året. Drog iväg till Wacken med polare från Gävle. Hade det grymt bra, såg en massa bra band, träffade roligt folk och galna tyskar.
Micke höll på att göra slut precis när jag hade kommit hem från Wacken. Han ringde dock senare och ville ha tillbaka mig. Jag var dum nog att ta tillbaka honom.
Var och badade massor, besökte Årsunda med sina vikingagravar och vikingabyn. Sist jag var där var i 5an när jag fick göra min egen Tors hammare (som jag fortfarande har runt halsen).
Sa upp lägenheten.




September
Rätt händelselös. Mamma fyllde 45 och brorsan fyllde 19. På samma dag. Fortsatte med att jobba.



Oktober
Hela livet blev fucked up. Gjorde slut med Micke efter en del incidenter. Började analysera sönder saker och ting.
Var på halloweenfest.


November
Mitt hjärta gick sönder ännu mer. Analyserad alldeles för mycket. Började tänka på hösten 2009 och en massa känslor kom tillbaka.
Flyttade hem till mamma, fick sälja min katt Sigge till pappas jobbarkompis.  Jobbig period.
Var på julbord med jobbet, slutade med krogen och en efterfest som höll på till klockan 6 på morgonen. Däckade i soffan.
Fick en helvetes massa julångest och tycket bara att livet var skit i allmänhet.




December
Var sjukt deprimerad hela december och ville bara att året skulle ta slut. Fick jobba arslet av mig på jobbet, folk verkar supa som satan såfort det blir jul.
Min farfar dog en dag innan julafton. Firade julafton hos mormor och morfar tillsammans med mamma, hennes karl, borsan, moster, hennes man och mina kusiner.
På juldagen blev det utgång. Det slutade med en jävla massa drama. Jag och Emelie pratade ut om det några dagar senare. Luften är fri.
Nyår var skittråkigt till en början, men fick ett bra avslut ändå.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin