Tredje röntgen

Var till sjukhuset idag igen och blev röntgad för tredje gången. Kom dit vid nio och fick sitta i väntrummet och dricka 6 dl saft under en timme. Kl 10 blev jag inkallad till röntgenrummet, tog blodtryck (har tydligen väldigt låg blodtryck fick jag reda på) och fick en kanyl insatt i armen. Sköterskan sprutade in ett radioaktivt ämne (så nu kommer jag väl bli självlysande haha) och jag fick lägga mig på en brits under en röntgen. Hade en skärm ovanför huvudet där man fick se bilderna som kom upp. Det var lite creepy att se njurarna och urinblåsan på sig själv. Hah.
Låg och blev röntgad i en kvart, men läkaren var inte nöjd med bilderna eftersom vänster njure (den jag har har problem med) inte hade den vätskegenomströmning den skulle ha.
Fick gå på toa och när jag kom tillbaka fick jag ett vätskedrivande ämne injecerat i armen. Sen fick jag ligga och ta bilder i ytterligare 12 minuter. Blev sjukt pissnödig under tiden. När bilderna var färdiga och jag skulle resa mig upp fick jag världens blodtrycksfall och höll på att svimma. Sköterskan var snäll och gav mig Dextro (ni vet, såna druvsockertabletter).



Ska tillbaka till sjukhuset den 7e juni för ytterligare undersökning. Och den ser jag inte fram emot. Huua.
Men det är bra att jag äntligen får en riktig utredning eftersom att jag har haft problem med vänster njure i över 8 år nu.
Det känns som att det är dags att få en lösning på problemet.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin