Avdelning 17.

Tänkte uppdatera om idag.

Jag kom till sjukhuset strax efter kl 8 imorse. Fick ta på mig sjukhuskläder (sexigast ever! ...or not). Sköterskan satte en droppnål på mig, tog blodprov och kopplade in dropp. Fick även ta en cocktail av antibiotika, smärtstillande och lugnande. Fin
frukost det där, med tanke på att jag inte hade ätit sen igår kväll! Klockan hann bli nästan 10 innan allt sånt var klart. Jag skulle precis lägga mig i sängen i mitt rum och vänta på att få komma ner till operationen (det kan ju ta flera timmar, man vet aldrig med sjukhus), när en sjuksköterska kom in och sa att det var dags.

Jag fick snabbt byta om till en "rock" av nåt slag och stödstrumpor. Inget annat.
Sen kördes jag ner till operationssalen, fick klättra över till en stenhård brits ><
Sen kopplade sköterskorna upp mig på en massa maskiner, hade fan sladdar överallt! I pannan, på bröstet, i örsnibben, i armen... Efter det fick jag syrgas och narkosmedel och somnade fort som attans! Klockan var nog strax efter halv 11 när operationen inleddes.

Jag vaknade upp på uppvakningsavdelningen kl 17. Själva operationen hade nog tagit drygt 4 timmar, men det tog några timmar till innan jag vaknade. Vaknade upp med 2 extra droppnålar, en på varsin hand, haha. Så hade sammanlagt 3 st. samt en slang som hände ut från midjan. Tror det är ett drenage till njuren så att överflödigt blod kan rinna ut.
Hade sjukt ont och personalen där kopplade in morfindropp, blev snurrig men smärtan gick över helt, så det var bra. Sov från och till i över 2 timmar innan jag fick komma tillbaka till avdelningen och mitt rum.

Väl på rummet fick jag klä på mig och ombads stiga upp och röra på mig och gå så mycket som möjligt. Upptäckte då att jag fick sjuuukt ont i axlarna av det. Det beror på att dom under operationen fyllde bukhålan med luft (typ som en ballong) för att få mer utrymme att röra sig med kring njuren. Den här luften vandrar tydligen upp till axlarna när den är på väg att försvinna, så det känns som extrem träningsvärk gånger 1000. Förhoppningsvis går det över snart. Att gå omkring kändes som en extrem bakfylla; sjukt seg, ingen koordination what so ever, snurrig och trött.

That's about it for now. Ska försöka få lite sömn tänkte jag.
Uppdaterar mer imorgon! (tack och lov för min iPhone :D)
Godnatt gott folk!


Kommentera här!
Postat av: Stefan

Tjäna 600kr för varje värvad medlem enkelt och smidigt

Bli medlem idag och börja tjäna pengar:



Sprid de på facebook tjäna mer snabba pengar 10st medlemar = 6 000 enkla kr



Finns även en liten guide hur man ska göra för att lägga in (blogg/hemsida)

samt ett litet klipp ja satte ihop ifall ni vi ha detta som videoklipp



Länk hittar ni här:

http://metrobloggen.se/stefane85/tjana-600kr-for-varje-varvad-medlem-enkelt-och-smidigt/



Vägen till de nya livet:

http://metrobloggen.se/stefane85



Träningsblogg:

http://metrobloggen.se/workout

2011-10-26 @ 23:29:39
URL: http://metrobloggen.se/stefane85

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin