Muskelsträckning

Trotsade spöregnet idag och begav mig till gymmet. Skulle träna rumpa och ben, men det blev ett halvdant pass.
Anledningen är att jag tydligen sträckte en muskel på min promenad/upptäcksfärd i lördags. Skulle ta mig upp för en klippa och tog sats med ena benet för att komma upp. Kände hur det sved till i framsidan av låret och efteråt hade jag lite svårt att gå, men det gick över efter en stund.

Har känt av det lite de senaste dagarna, men det har blivit bättre och bättre. Så var jag som sagt iväg och tränade idag. Körde bara basövningar och visst gick de att genomföra, men på mycket lägre vikter än vanligt samt att det såklart kändes som fan i framsidan av låret (det gjorde dock inte ont).


Nu ska jag vila benen i några dagar, sen köra igen. Ska träna med ännu lättare vikter för att inte överbelasta muskeln. Läste att det ändå är bra att träna vid en sträckning och att det kan ta upp till 6-8 veckor innan den är helt läkt.
Jaha, där försvann mina planer på att bygga ben och rumpa innan sommaren...
Äh, får la göra mitt bästa ändå, samt koncentrera mig på att bygga överkropp istället.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin