Minisemester (bildbomb)

De senaste dagarna har varit helt awesome. Mamma och hennes karl hade hyrt stuga i Uddevalla, så i söndags plockade de upp mig här hemma i Göteborg. Vi åkte först förbi återvinningscentralen så jag fick slänga min gamla tjocktv och diverse annan elektronik.

Sen åkte vi vidare till Uddevalla och stannade på Ica Maxi i Torp köpcenter, handlade kött och salladsingridienser. När vi kom till stugan tände vi grillen direkt och slängde ihop en asgod sallad. Och stugan de hade hyrt var den sötaste, gulligaste, mysigaste och bästa stugan jag någonsin sett. Och utsikten var underbar.

Utsikt från altanen.

 

Från altanen.

 

Inglasad del av altanen

 

Separat toalett och ducsh.

 

Nomnom, grillat.

 

Framåt kvällen fick jag och mamma för oss att prova fanta med rosé och det var fan det vidrigaste jag smakat. Smaken påminde om blodapelsin, något jag verkligen inte tycker om.
Anyway, under kvällen spelade vi Yatzy, drack vin och hade det bra. Vi tog en sväng ner till stranden (ca 50 meter) och plockade snäckor.

 

Gillar hur månen speglar sig i vattnet.

 

På måndagmorgon spöregnade det, men vi bestämde oss ändå för att åka till Lysekil och sedan vidare till Smögen. I Lysekil strosade vi omkring på gatorna och vid hamnen i drygt en timme, sen tröttnade vi och åkte vidare till Smögen. Vid det laget hade det börjat spricka upp och det blev riktigt soligt.
Väl i Smögen gick vi omkring i hamnarna och letade upp en bra fiskerestaurang. Jag åt världens största landgång med skaldjur. Orkade typ halva, sen tog det stopp. Vi var även förbi fiskebutikerna och köpte både vanliga räkor och rökta räkor. Ett och ett halvt kilo blev det sammanlagt. Och såklart aoli till det.


Smögen

När vi kom tillbaka till stugan fördrev vi tiden med att spela Yatzy och Chicago, sen tog vi en promenad på stranden och plockade ännu fler snäckor. Jag hittade en liten genomskinlig sten (såg typ ut som en slipad glasbit).
Häftigt, tänkte jag och skulle plocka upp den när jag upptäckte att "stenen" var mjuk som gelé och slemmig. Släppte den illa kvickt och kollade närmare på den och kom fram till att det var en manet, haha.





Efter promenaden gick vi tillbaka till stugan och föråt oss på räkor, bröd och vitt vin.
Nomnom.



På tisdagsmorgonen gick vi upp tidigt eftersom jag skulle jobba. Mamma och hennes man skulle göra Göteborg, så jag fick skjuts in till jobbet.
Efter jobbet åkte jag in till stan och mötte upp dem igen och tog en fika i solen på Starbucks.

De här dagarna blev som en liten minisemester, en välbehövlig sådan. Har haft det hur bra som helst, men nu är jag tillbaka till den grå vardagen igen.

Men den här veckan ser ut att bli ganska awesome ändå. Var ut och tog en öl med ett par kompisar igår och på fredag ska jag och Lindanummerett ta en heldag till att fixa Wackentröjor samt ut och dricka öl på kvällen. Resten av helgen kommer även den ägnas åt pyssel med tröjorna.




Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin