GODMORGON!

Igår var en vild kväll. Den började redan på väg hem till Lindanummerett. På grund av Göteborgsvarvet gick inte spårvagnarna som de skulle och jag fick stå och vänta 15 min på en vagn mot Mölndal.
"15 min är väl ingen big deal" tänker ni nu.
Nä, det är ju inte det, men grejen var att det kom aldrig någon vagn. Gick och kollade om det gick någon buss.
Och ja, 7 minuter skulle jag få stå och vänta på bussen. Sagt och gjort. 10 minuter senare; ingen buss. Gick till centralstationen, väntade 10 minuter innan det kom en fullproppad vagn som jag kunde ta.

Anyway, allt som allt tog det mig nästan 2 timmar att ta mig till Linda (vanligtvis tar det 40 minuter). Under den tiden jag irrade omkring i Brunnsparken på jakt efter fungerande kollektivtrafik blev jag bland annat erbjuden modelljobb av någon random snubbe, fick erbjudande om fest i Slottsskogen av ett gäng invandrare samt blev smygfotograferad av två japanska turister.



Väl hemma hos Linda var det bara att börja dricka med de andra som var där. Det spelades Jag Har Aldrig och Twister. Det shottades. Det dracks drinkar. Det dracks öl. Efter några timmar av skratt, prat och många förfriskande rusningsdrycker drog vi in till stan och Rockbaren.
Ska jag vara ärlig så har jag en del minnesluckor från kvällen, men jag hade en trevlig och asrolig kväll vad jag minns.
Begav mig hemåt vid 2-tiden och det är fan ett under att jag ens tog mig hem med tanke på hur stupfull jag var. Minns att jag höll på att somna på vagnen och raglade hem på ostadiga fötter.
Idag mår jag väl som jag förtjänar. Jag borde ta en dusch och försöka hitta på något. Typ fika eller promenad eller liknande.
Får se hur det blir med det..

Kommentera här!
Postat av: MissPurple

Åh, va fin du är.

2012-05-14 @ 21:34:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin