Dag 5

Är rätt stolt över mig själv. Jag är inne på dag 5 utan kolhydrater. Och ska jag vara ärlig så ha de här senaste fem dagarna varit en pain in the ass.
Jag har varit trött som ett as, knappt orkat lyfta armarna ovanför huvudet, haft en förjävla huvudvärk, åkt på halsfluss och magen har varit fuckad.
Men jag har ändå varit på 2 spinningpass den här veckan och imorgon blir det ett tungt benpass, sen spinning igen på söndag. Och nu äntligen verkar det som att det vänder. Känner mig piggare, halsenontet börjar gå över och magen är lugn. Tror inte riktigt att min kropp gillade att jag tog bort allt socker och kolhydrater, jag var liksom en pastajunkie och käkade godis minst två gånger i veckan. Varav ena innefattade en fet påse lösgodis på ~350g. Sinnessjukt.

Det roliga är att mitt sötsug försvann direkt. Blev förvånad själv faktiskt. Är inte alls sugen på kakor, godis eller choklad. Inte ett dugg. Blir nästan lite illamående bara jag tänker på det. Känns awesome.
Kommer nog lägga till ca en halv deciliter (mätt okokt) mathavre eller fullkornsris och dra ner något på fettet om 10 dagar.

Kommentera här!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin